BUSSINES INTELLIGENCE (BI) NEDİR?

İş zekası (Business intelligence, BI) bir organizasyonun ham verilerini analiz etmek için kullanan çeşitli yazılım uygulamalarının tümünü kapsayan bir ifadedir.

Veri madenciliği, online analitik işleme, sorgulama ve raporlama dahil olmak üzere birbiriyle ilgili çeşitli aktivitelerden oluşan bir disiplindir. Ancak başarı için bundan daha fazlasını bilmek gerekiyor.

Firmalar karar verme, maliyet düşürme ve yeni iş fırsatlarını tanımlamayı geliştirmek için BI’ı kullanırlar. CIO’lar yeniden elden geçirilmesi gereken verimsiz süreçleri belirlemek için BI’ı kullanır. Günümüz BI araçlarıyla iş adamları, IT’cilerin karmaşık raporlar oluşturmasını beklemeksizin verilerin kendilerini analiz etmeye başlayabiliyor.

Her ne kadar BI büyük vaatler barındırsa da, uygulama sırasında bir takım teknik ve kültürel güçlükler ortaya çıkabiliyor. Yöneticiler BI uygulamalarını besleyen verilerin temiz ve sürekli olduğundan emin olmalı ki kullanıcılar ona güvenebilsin.

İş Zekası Bileşenleri Nelerdir ?

  • Veri Toplama, Depolama
  • Detaylı Sorgulamalar
  • Raporlar ve Analizler
  • Mantıksal Çözümlemeler
  • Karar Destek
  • Karmaşık Olay Analizi
  • İş Performans Yönetimi
  • İş Süreci Kıyaslama
  • Veri Madenciliği
  • Süreç Yönetim Teknikleri (Süreç Madenciliği)
  • Çok boyutlu analiz süreçleri

 

KAYNAKLAR:

ERP Haber

PowerZeka – Okan Pişkin